dimecres, 27 d’octubre del 2010

estratègies de mercat

Per qüestions laborals ahir dimarts vaig anar al Mercat de Girona, a la Devesa. Feia temps que no hi anava. I com resa una cançó de Sopa de Cabra ("tot canvia, res canvia, mira el tren, mira la via") vaig tenir una barreja de sensacions; allà s'hi podies trobar des de les bates d'estar per casa de tota la vida a reproductors MP4, dels enciams de tota la vida, a fruites tropicals; però el que m'agradaria destacar són les estratègies de mercat que em vaig trobar en, us ho prometo, només 10 minuts de passejar per allà. Per mostra un botó:

Una dona li pregunta al venedor de fruita, sorpresa perquè en la mateixa parada tenia mandarines a 1 € i altres a 3 € (cosa que considerava excessiu), que com podia ser possible. El venedor li va respondre: "senyora, les de 1€ si volgués encara les podria vendre més barates i les de 3€ és una vergonya que les vengui a aquest preu perquè en podria fer pagar el doble de lo bones que són, o sigui que el que hauria d'estar emprenyat és aquest senyor d'aquí al davant (referint-se a mi, que n'acabava de comprar un kilo de les de 1 €) que ha pagat més del que hauria"...osti tu, o a mi o a la dona ens estava fotent una bola de campionat...(o segurament a tots dos)...però ho fa fer amb un art que n'hi vaig acabar comprant un kilo més...això si, de les de 1 €.

Dues parades, una davant de l'altre, amb una estimba de roba cada peça de les quals a 3 €, és a dir, jerseis, pantalons, samarretes...tot a tres euros...On està le marge de benefici venent a aquests preus? doncs el marge es grandiós perquè molt em temo que aquesta roba és agafada dels contenidors de roba, passada per la rentadora (potser) i de cap a la paradeta...i no hi ha pas competència entre ambdues parades perquè eren de la mateixa familia.

Una altra parada amb texans a 5 €. La primera reflexió és: a aquest preu aquests texans et duren dos mesos màxim. Però clar, si et gastes 50 € en una botiga i fem una regla de tres, els texans de la botiga t'haurien de durar uns dos anys màxim i, com a mínim en el meu cas, abans d'aquest temps ja els he foradat, per tant, potser gastar-se 5 € cada dos mesos.

I la última...un venedor cridant: "pijamas a 6 €, y si me comprais uno ahora oferta de 1 pincho de tortilla gratis"; el paio tenia un tupper amb truita de patates que duia de casa tallada a daus: si no venia els pijames ja tenia esmorzar i si els venia ja tenia més marge de benefici per anar al bar del mercat a menjar.

Ahh, per cert, quan vaig tornar a passar per davant de la paradeta de fruita la dona "indignada" estava comprant les mandarines a 3 €....estratègies de mercat tu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada