dissabte, 5 de març del 2011

de carnaval

Estem de ple en la celebració del carnaval. El fet que visqui a Roses fa que, en certa manera, hagi entrat més en aquest món tot i que, de moment (i no crec que canvïi) només com a espectador.

I no us penseu que sóc anti-carnaval, ni molt menys, de fet, fa uns anys, en el Carnaval que organitzàvem a Quart (el Quartnestoltes...ep, el nom el vaig proposar jo eh?) m'havia disfressat. I deu n'hi do quina fila feia: un any de dona de neteja, un any de iaia... Però des de llavors que no m'ha atret mai el fet de tornar-me a disfressar.

La gent que ho viu ho sol fer amb un punt de "bogeria", d'exageració. Molts porten mesos preparant disfresses i carrosses, molts diners invertits, moltes hores de caps de setmana o de vespres muntant tota la infraestructura necessària, auntèntics tallers "clandestints" de "corte i confeccion"... i tot per escassament tres dies. Com a mínim aqui a Roses, que faran tres passades: ahir a la nit la primera, avui tarda la segona (tot i que és la desfilada infantil i molts no desfilen) i demà migdia.

Això si, de ben muntat ho tenen. Una desfilada pel passeig de Roses (potser fan un km a molt estirar) + l'estona d'esperar-se davant la Ciutadella a que sigui el seu torn pot durar fàcilment 3-4 hores mínim. Per tant, cal provisions...i de fet no en falten. Qualsevol colla carnavalera amb una mica d'entitat (és a dir, amb força gent), duran una carrossa "tunejada" amb tot el necessari i més per no defallir en el recorregut: planxa per coure carn, sacs de pa, i beguda, molta beguda... de fet si defalleixen serà més per l'excés de mam que per la falta de menjar (ahir vaig veure'n un de disfressat d'escocès que semblava que s'havia begut una destil·laria sencera).

Com que diumenge no seré a Roses ahir hi vaig voler anar a fer una volta ràpida; el que dèiem, una "bogeria"; ja havien passat unes quantes colles, tot el passeig (de port esportiu a Ciutadella) estava ple de colles desfilant i davant de la Ciutadella encara en quedaven unes quantes per sortir...Unes quantes colles em van agradar molt, realment com es diu, "s'ho curren": uns que anaven del "Sombrero Loco", uns altres d'uns dibuixos animats que em sembla que es deien "Fresita", uns que anaven de mariners, més discrets, però amb una carrossa amb rèplica d'un far xulíssima...

Realment mirant la desfilada, si t'abstreus, pots arribar a pensar: "no estan sonats tots aquests que es disfressen, quin sentit té?"...però si amb l'aigua que queia ahir en la desfilada (avui, l'index de costipats augmentarà a Roses espectacularment....farmàcies prepareu-vos) hi havia tanta gent no només participant sinó mirant la desfilada vol dir que realment això del Carnaval és poc menys que un sentiment. Jo encara no el tinc, serà que no soc rossinc 100%.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada