dimarts, 22 de març del 2011

Ermessenda

Portava dies TV3 anunciant aquesta producció seva, i ahir vespre va arribar el moment. És una telesèrie en totes les de la llei, és a dir, una sèrie pensada en el format de televisió: segurament massa llarga per fer-ne una peli (consta de dos capítols, l'emès ahir i el que s'emetrà avui); tot i que entenc que vista en una gran pantalla (cinema) potser no demereixeria gens. Dic això per l'espectacular fotografia que té la sèrie.

No sóc expert ni en sèries, ni en cinema ni en història, tot i que haig de confessar que la història sempre m'ha agradat, i més la història d'aquest país. Per exemple, m'encanten les novel·les històriques i, per això, una sèrie com la d'ahir m'encanta.

He decidit fer el post avui sobre la sèrie (i no demà quan s'hagi acabat) per no contaminar-me amb les opinions que segurament sortiran avui a la premsa, a les xarxes socials, etc.criticant la producció d'ahir, més que res perquè en aquest país tenim aquesta "sana" virtut de trinxar tot el que fem.

Queda dit doncs que a mi, la sèrie, em va encantar (o com a mínim m'està encantant).

Quan va acabar vaig, com per costum de tant en tant, obrir el twitter abans d'anar a dormir i, sorpresa (o no tanta) ja hi havia força fent que opinava sobre la mateixa. Alguns dels comentaris ben enginyosos, sobretot per la inmediatesa (fets durant el visionat de la sèrie). Aquí el reprodueixo, amb l'autor/a del mateix (els que no vàreu veure la sèrie ni fu ni fa, però als que si segur que amb algun hi esteu d'acord):

"Nois! Podem sortir de la crisi!! Qui s'apunta a muntar una botiga de perruques per les sèries històriques de TV3?"  @Quimkong (Quim Morales, conductor de "La segona hora" a RAC1)

"I quan surt el cul de Joel Joan?" @Quimkong (Quim Morales, conductor de "La segona hora" a RAC1)

"jajajajaja era tan previsible que es criticaria l'accent...llàstima no haver-hi dit abans de començar la sèrie" @mariaboixm (ni idea qui és)

"Lliçons d'història: a Catalunya, al s.XI, hi havia pocs extres" @putupau (ni idea qui és)

"I què diu en Duran d'Ermessenda? és Infidels en un castell no?" @putupau (ni idea qui és)

"aquest de la cara em sembla sortit de True Blood" @Montsllussa (periodista i col·laboradora de "Versió RAC1")

"als tios seguirem sense veure'ls despullats no? pregunto"  @Montsllussa (periodista i col·laboradora de "Versió RAC1")

"hòstia amb la fillade l'Ermi i el normand. Això millora la raça" @Josep_Huguet (ex-conseller de ERC)

"el més destacat d'Ermessenda és la promoció que li ha fet TV3 des de fa setmanes. Amb la competència actual és vital atreure l'audiència" @XaviBonastre (periodista esportiu de TV3)

Apa, per triar i remenar.

2 comentaris:

  1. Jo vaig veure Serrallonga i em va encantar, ahir vaig veure... fins l'escena del nebot al llit i ho vaig deixar, l'història no em va semblar creible, tot i que l'actriu principal sí feia creible el seu paper.

    ResponElimina
  2. Jo la vaig veure tota (els dos capítols). No està malament, tot i que el retrat de l'època de la novel·la d'en chufo llorens em va semblar millor... potser és que prefereixo un llibre a una sèrie...

    ResponElimina