divendres, 4 de març del 2011

la setmana "marrón" (i 2)

Fa uns dies ja vaig dedicar un post a aquesta activitat difícil de definir com ha estat la setmana blanca. Era, però, un post previ a l'inici de la mateixa, ara, un cop ja passat, m'agradaria fer un parell de comentaris...o tres.

Bé, primer de tot, en el cas de Roses, aquesta Setmana Blanca ha durat 4 dies, de dilluns a dijous, i és que avui ja comença això de la bogeria de Carnaval i és dia festiu al poble. A priori només va poder participar d'una activitat d'esplai l'Oleguer, el gran; l'Eudald, el petit, no tenia més opció que quedar-se a casa. A la llar d'infants, a priori, no es feia setmana blanca però va haver-hi un acord des de principi de curs que serien aquells dies de lliure disposició, total, que a efectes pràctics, també va tenir "setmana blanca".

La meva dona treballava pels matins i jo per les tardes i així entre tots (amb, obviament l'ajuda de la sogra) vam poder "sobreviure" a la setmana. Els plans que tenia per aquesta setmana, però, es van anar a norris pel fet que l'Eudald no tenia cap activitat d'esplai per fer, jo que m'havia planejat anar a la piscina, anar a pescar, etc... doncs no. Però cap problema, ans al contrari.

Ja que m'havia de quedar a casa igual pel petit, com és que al gran el vam apuntar al casal que feien a Roses? Doncs molt senzill: perquè per ell era el millor. Em fa molta ràbia el fet de considerar que sovint els pares deixem els nens a les activitats, a l'escola, etc... com si fossin parquings de nens. Avui és festiu, i dilluns també, per tant, fins dimarts que ve l'Oleguer té moltes estones per estar a casa, per estar amb nosaltres. Durant aquesta setmana ha estat interaccionant amb nens diferents als que va a l'escola, amb monitores que no havia vist mai i la il·lusió amb què cada matí arribava al poliesportiu, on feien el casal, ja era motiu suficient per haver encertat en la nostra decisió.

Entenc els detractors de la Setmana Blanca, tot i que obviament sempre s'ha parlat des del punt de vista de l'adult; jo crec que als nens els va bé trencar la rutina. Em fot que aquest nou govern ja hagi decidit, com a primera i única opció, defenestrar aquesta setmana...com em va fotre, en certa manera, que el govern anterior la proposés sense tenir present el tema de la conciliació laboral dels pares. Crec que les empreses a la llarga haurien d'adaptar-se a aquests canvis i flexibilitzar les vacances dels seus treballadors (ara ja ningú s'estranya que per Nadal la gent faci una setmana o més de vacances). La idea de la Setmana Blanca, per mi, era bona...tot i que segurament mal executada.

Pel que tinc entès (ho vaig sentir ahir al Banda Ampla de TV3), a partir de l'any vinent es començarà igualment una setmana abans al setembre i en canvi els mestres/escola tindran 5 dies de lliure disposició durant l'any per fer la compensació...no serà això més caòtic a nivell de conciliació? Què passarà si l'Oleguer té festa el dimarts 20 d'ctubre (és un exemple, que ningú miri el calendari perquè no crec que concordi el dia) i l'Eudald el 6 de novembre? Que haurem de demanar dos dies de festa a la feina...i que poques coses equivalents a les que han pogut fer ara podran realitzar. En fi, un altre nyap més gros, i si no temps al temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada