dilluns, 21 de març del 2011

els suplements

No faig referència als extres que surten als diaris en diumenge (tot i que potser un dia en parlo perquè a vegades acaba semblant que el diari acompanya el suplement). Parlo dels suplements que a vegades es prenen per compensar la falta d'alguna aliment a la dieta o bé per potenciar els efectes d'altres nutrients.

Sigui dit per endavant (per si algú de la COPE m'escolta) que cap d'aquests suplements causen doping, més que res per si a algú se li havia passat pel cap impugnar els meus resultats en curses (jeje). I és que fa uns dies que m'he acabat decidint per prendrem dos tipus de suplement, aconsellat tant per articles tècnics com per gent que té més experiència que jo en aquest camp.

L-Carnitina. Aquest és un suplement que serveix per diverses coses. Dins el món cardio-vascular en un suplement que es considera un "quemagrasses", això és, que bloqueja la via del glucogen i fa que en l'activitat física es cremi primer la grassa, això fa que el glucogen es mantingui més estona en el múscul i, per tant, s'alenteixi l'aparició de la fatiga. Obviament prendre L-Carnitina no aprima, si de cas potencia el treball aeròbic que facis. Diuen també que protegeix de l'activitat oxidativa del cos i que protegeix de l'estrés provocat per l'alcohol i l'envelliment (tampoc uns penseu ser Benjamin Buton amb aquestes càspsules, eh?).

Glucosamina. Me la prenc amb complex de condroitina. Ambdós es troben, de forma natural, a les "closques" (exoesquelet) dels crustacis. La glucosamina és una substància natural que intervé en la formació del cartílag i que ajuda a aliviar el dolor i la inflamació de les articulacions...i com que el genoll dret fa temps que em fa la guitza... Obvi que això no  m'estalviarà la visita al metge...però ja se sap que el primer que em dirà el metge (i m'estic avançant al criteri que faci servir) serà: "deixa de còrrer" i com que en 15 dies un té una nova cursa de 10km i en més i mig una mitja-marató (encara no he desistit de la idea) doncs fa que no pugui estar sense còrrer fins que vagi a veure el doctor.

En fi, com acostuma a ser normal, els efectes dels suplements no es produeixen en seguida, cal perseverar i agafar-se com un hàbit anar prenent la dosi correcta d'aquests suplements...i per si algú em veu còrrer amb pastilletes amunt i avall: tranquils que no m'he convertit en pastillero.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada