diumenge, 9 de gener del 2011

insubmissió a la llei?

Ahir va sortir la noticia que un bar, crec que de Mollerussa, es declarava contrari a la nova llei del tabac i que, desafiant-la, permetria als seus clients fumar sense problemes en el seu interior. I em sembla que a l'estat espanyol ja eren mitja dotzena els establiments que ja havien pres la mateixa mesura. Doncs em sembla perfecte, que ho facin...però que se'ls sancioni, perquè qui es salta una llei se l'ha de sancionar no?

Ja sé que és el segon post qu escric sobre el mateix tema, però és que em rebel·la que els fumadors apareixin com víctimes. Vagi per endavant que tinc molts amics fumadors i que espero m'entenguin i respectin la meva opinió, com jo els respecto a ells. En bona mesura els fumadors si que són víctimes, però d'ells mateixos, o del seu propi vici (com ha d'enganxar aquesta droga si, sabent que és tant perjudicial pel cos humà la gent fumadora segueix fumant).

Com que ens els últims dies he sentit bastants arguments dels fumadors contra la llei intentaré, des del meu subjectiu punt de vista, replicar-los. Diuen que no es respecta el seu dret a fumar; que jo sàpiga, fumar encara no s'ha prohibit (la gent pot fumar a casa seva, al carrer excepte en parcs infantils i prop d'hospitals i escoles, etc...); el que s'ha prohibit és fer-ho en zones tancades on hi ha altra gent que pot ser no fumadora; si ells tenen dret a fumar fent un cafè, jo tinc dret a no fumar prenent també un cafè...i com que jo només estaré una estona a la cafeteria però el cambrer s'hi passarà tota la jornada la solució més raonable és que el fumador surti fora no?

Esgrimeixen també que això no és un estat democràtic i que amb aquesta prohibició ens acostem més a una dictadura...quina begenada!!!! Precisament com que és un estat democràtic la llei s'ha de complir, ja que és una llei aprovada pel Congrés per unanimitat (tothom hi votà a favor), no només el partit que està al govern.

Puc entendre que molts propietaris van invertir una quantitat important de diners fa uns cinc anys per adequar els seus locals a tenir lloc pels fumadors i lloc pels no fumadors i ara estiguin enfadats per la inutilitat de la despesa efectuada; alguns diuen  que la llei que ha entrat en vigència ara és la que hauria d'haver estat implantada el 2005, sense fer aquesta mena de pas intermig...segurament és veritat però no haguéssim tingut abans les mateixes discussions (o pitjors) que ara?

I el que ja em sobrepassa és quan els propis fumadors diuen que si fumar és dolent que prohibeixin la venta de tabac...realment si això és fés ells no protestarien? si es prohibís fumar a qualsevol lloc i es prohibís la venta de tabac ells es quedarien de braços plegats? em permeteu que en dubti?

En un estanc proper a casa hi ha un cartell que, des de fa anys, posa: "els fumadors som els més tolerants, no ens importa que els no fumadors no fumin"...doncs a veure si és veritat i fumeu sense que jo ni els que no volem ser fumadors passius (obligats) haguem de patir-ne les conseqüències.

I si els que es salten la llei queden impunes digueu-ho, perquè a mi sempre m'hagués agradat passar les rotondes per l'esquerra, o sigui que si ens saltem les lleis ens les saltem totes...i que sigui el que deu vulgui!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada