dimarts, 3 de maig del 2011

s'ha mort el llop

Ahir quan vaig engegar la radio en pujar al cotxe per portar l'Oleguer al "cole" vaig entendre que alguna cosa havia passat: Escoltava la tertúlia radiofònica que acostumo a sentir a aquella hora i no podia endevinar què havia succeït feia poc, però alguna cosa trascendent havia estat. Just quan arribem al parking de l'escola, en Basté ho recorda: "aquesta matinada passada un grup especial de l'exèrcit americà ha assassinat Bin Laden a la seva residència de Pakistan". Patapam.

Obvi que és una notícia important. Com diuen la realitat supera la ficció: per un moment podem arribar a imaginar la de víctimes (civils i militars), el cost econòmic i danys colaterals que ha tingut tot aquest procés fins a arribar amb la mort ahir del terrorista mé buscat del món? Aviat farà 10 anys de l'espisodi de les torres bessones, i pocs dies després d'haver succeït qui estava en el punt de mira com a màxim responsable i instigador (ideòleg) de tot allò ja era el cap d'Al-Qaeda, Ossama Bin Laden.

Poques setmanes després començava ja tot aquest procés: 2 guerres (Irak + Afganistan) que han  provocat, com totes les guerres, destrucció, odi, violència...dolor, i vergonyes com la presó de Guantanamo. Però bé, per qui cregui que el fi justifica els mitjans ja té el que volia, el cap de Bin Laden.

Alguna cosa em va sobtar ahir de tot plegat: com és que encara no hem vist fotos del cadàver? Ep, no em malinterpreteu, no sóc gore ni res per l'estil, però em sobta com després de 10 anys de persecució fem dogma de fe del que ens han dit sense veure'n una prova fefaent. Home, sincerament, no crec que els Estats Units mentissin al món amb una notícia com aquesta, de fet, seria l'escàndol més gran de la història, però per als escèptics el dubte està sembrat.

També em va sobtar com la gent dels Estats Units va sortir al carrer a celebrar la notícia, sé que Bin Laden obviament era més semblant a un monstre que a un home, però celebrar tan efusivament la mort d'una persona...en Bassas em va explicar la raó en el telenotícies vespre: a Estats Units encara hi ha molta cultura de l'Antic Testament: ull per ull...

I, sobretot, algú em pot explicar com s'ha pogut amagar un terrorista com aquest durant 10 anys??? Fos una persona anònima ho podria entendre, però tenint els serveis secrets de mig món (sobretot els del mig món poderós) darrera seu...no sé, fa una mica de pudoreta tot plegat. I Pakistan? No eren col·laboradors dels EEUU? Pel que vaig veure a las imatges no vivia pas en una cova perduda en un desert eh?

En fi, suficients dubtes en tot plegat com perquè en pocs mesos algú faci un guió i esdevingui una pel·lícula d'èxit. Com a mínim el final ja el tenim: s'ha mort el llop (o el gos), però em temo que no la ràbia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada