dilluns, 2 de maig del 2011

vaixells d'ocasió

Ahir s'acabava la fira del vaixell d'ocasió, i com quasi cada any des d'en fa quatre o cinc, un servidor hi va anar. Com es diu en aquests casos el marc era incomparable ja que la fira es desenvolupava en la marina d'Empuriabrava.

És una fira on hi ha una mica de tot, la major part de les coses, obviament, barces, iots, lanxes, caiacs, motos d'aigua, bots...però també alguna parada amb roba "marinera" i una amb "xuxes" i una altra amb creps que no és que tinguin massa a veure amb la fira però allà estaven.

I com és que vaig a aquesta fira? que ningú s'espanti, ni m'ha tocat la loteria ni res per l'estil (no cal que ara surtin amistats de sota les pedres volent navegar i fent festes en un iot privat a alta mar). Simplement m'agraden les barques i, per què negar-ho, algun dia m'agradaria tenir-ne una. Però això ara per ara és una quimera i un somni.

De preus, com a mercat d'ocasió que era, n'hi han de molt variats, des de 2800 € que varia una petita i vella lanxa fins a 1.450.000 € que valia el iot més car que vaig veure. I entre aquests dos extrems, un fotiment de barques de tot tipus. Però no només és el preu de la barca, de fet, en molts llocs fan finançament per tant, amb una còmode quota mensual pots tenir una bona barca el problema és...on la poses? el que realment encareix el productes és el cost de compra/lloguer dels "amarres" (en català em sembla que "amarratges", si us plau, no em tingueu en compte l'errada si de cas). Qui sap, d'aquí uns anys (molts em sembla a mi) i després d'estalviar una mica em puc veure tornant de pescar amb la meva barca...tal com ha fa el meu pare després d'haver estalviat mooooolt per tenir el seu petit somni sobre l'aigua.

Veient alguns dels iots de luxe exposats a un li venia al cap algun programa tipus "callejeros" (entre barris i barris "xungos" algun programa el dediquen al luxe o similar); fins i tot, hi havia una petita mostra de la "jet-set" que hi havia per la zona en el local "Cafè del mar"...homes i dones "pudientes" amb un bronzejat més típic de finals d'agost i parlant més amb el nas que amb la boca...si si, de "pijos" n'hi ha per tot arreu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada