divendres, 24 de desembre del 2010

avui el farem cagar

Ja sabeu que, dins del possible, intentem a casa mantenir les tradicions, no per res més que pel fet que són les més maques...subjectivitat al poder. Avui, per exemple, farem cagar el tió. Sempre ho hem fet i ara que tenim dos bufonets a casa amb més motiu.

El fet de cagar el tio vé, com segurament us deveu suposar, de que antingament, per aquestes dates, es picava un tronc gran, que s'anava cremant per una punta; aquest tronc donava, primer de tot, dues coses molt valioses que avui, amb la modernitat, ja ningú hi pensa com era llum i escalfor. Després també donava certs regals com eren neules, torrons, etc... per consumir-los durant la mateixa nit o en el dinar de Nadal de l'endemà.

Els meus records em porten a la casa freda de Quart on vivia la meva àvia Tresa (si si, ja sé que s'escriu Teresa però era la "iaia Tresa"...epppp i encara ho és eh?). Allà fèiem cagar el tió que era una caixa de fusta girada del revés: torrons, nous, mitjons,....i alguna joguina petita (suposo que perquè després deixés sopar en pau als grans jajajaja).

Avui farem cagar el tió a casa dels meus pares i demà a casa els pares de la Montse. Ja només veure la cara que posaran els nanos ja val la pena tot (fins i tot saltar-me la dieta perquè m'espera un sopar de carn a la brasa, embotits i turrons..mmmm).

I ho sento pel Pare Noel però no entra a casa. Primer de tot, pequè està tan gras que no passaria per la xemeneia, segon perquè des de que tots els balcons estan plens de Pares Noel (inclòs el nostre de Roses) ja li estic agafant una mania...., tercer, perquè com Halloween, San Valentín, etc...són tradicions que no les sento meves i, per últim, perquè a casa ja hi deixo entrar uns foranis el 5 de gener a la nit, avui, porta tancada que ve fred!!!!

Ahhh i a més, feu-lo cagar aquest any, no sigui que l'any que ve el Tribunal Constitucional i el Suprem també ho considerin un senyal de discriminació pel Pare Noel o bé sigui declarat festa anticonstitucional...que tot pot ser.
Que tingueu una bona cagada de tió!!! Molta merdaaaa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada