diumenge, 26 de desembre del 2010

fum, fum, fum

A vint-i-cinc de desembre
Fum, fum, fum
( 26 de desembre, i de fum poc, a no ser que sigui el de la llar de foc)

Ha nascut un minyonet
Ros i blanquet, ros i blanquet
(home minyonet, vaig ser força grosset, i més que m’hi he tornat amb el temps...encara que al principi això de menjar no ho portava massa bé, i si no pregunteu-ho als meus pares...i tema ros i blanquet...moreno moreno, com a mínim quan tenia cabell)

Fill de la Verge Maria
(no no, de la Montserrat, Montse pels amics i familiars, lo millor de lo millor, de veritat)

N'és nat en una establia
Fum fum fum.
(no pas, a l’Aliança de Girona si de cas...i de fum hem dit que nooooo, a qui se li acudeix fumar en presència d’un nadó?)

Aquí a dalt de la muntanya
Fum, fum, fum
(home, de petit si que m’agradava més la muntanya...ara m’agrada la muntanya i el mar a parts iguals, tot depèn del lloc i de l’època)...i fum gens, no m’agrada la contaminació)

Si n'hi ha dos pastorets
Abrigadets, abrigadets
Amb la pell i la samarra
(no he estat mai massa fredolic, això és veritat...i els pastorets qui deuen ser? L’Anna i la Montse, les dones de la meva vida i que sempre hi són quan cal?, o seran els dos napbufs de l’Oleguer i l’Eudald? El millor que m’ha passat vaja...)

Mengen ous i botifarra.
Fum, fum, fum
(i un bon plat de pasta, una pizza si és dissabte, un bon  tall de formatge o d’embotit...i la tonyina, que no falti la tonyinaaaa)

Nit enllà el sol desperta
Fum, fum, fum
(eppp molt matiner, això si que sóc perquè sempre tinc coses a fer!!! I un cop ha dormit al llit no s’hi fa res, com a minim sol...ejem)

Veuen l'angel resplendent
(d’Àngel autèntic  només en conec  un, diuen que m’hi assemblo...que més voldria jo!!!!)

Que els va dient :
Ara és nat a l'establia
Déu infant fill de Maria
Fum, fum, fum
(que noooo, que vaig ser jo el que vaig nèixer!!! I sense fum!!!!)

A vint-i-cinc de desembre
Fum, fum, fum
És el dia de Nadal
Molt principal
( si, i si el dia de Nadal del 74 la meva mare no hagués tastat el cava encara m’hagués estat a la panxona uns dies, que es veu que ja feia quasi tres setmanes que havia d’haver sortit)

En sortint de les Maitines
Menjarem cosetes finas
Fum, fum, fum
(home, sibarita m’hi vaig tornant amb el temps).

Déu nos do unes santes festes
Fum, fum, fum
(no hi crec pas en Déu...serà la meva formació científica?)

Faci fred faci calor
Serà el millor, serà el millor
(em molesta més la calor que la  fred)

De Jesús fem gran memòria
Perquè ens vulgui dar la Glòria
Fum, fum, fum
(jo a la memòria hi tinc els que ja no hi són...i crec més en les petites coses del dia a dia que en grans glòries que ens vindran en el futur...)
(i mira, per començar avui toca una cursa de 7 km a Riudellots i després un bon àpat amb la família...i demà serà un altre dia).

1 comentari: