divendres, 31 de desembre del 2010

de farra amb l'home dels nassos

Últim dia de l'any, dia de balanços, de propòsits pel nou any, etc... No tinc ganes de fer això avui, bàsicament perquè estic esmorzant a la feina i tinc els 10 minuts que em durarà el mini i el cafè per escriure. Per tant, deixeu-me parlar d'una de les nits que més ràbia em fan de l'any, la del Cap d'Any.

Si, sé que sonarà estrany, però jo, aquestes nits que sembla que s'ha de sortir per força (avui i, per exemple, Revetlla de Sant Joan) son les que de sempre m'ha fet més mandra quedar, sortir, etc.  Des de que tenim nens acostumàvem a quedar amb un parell o tres de parelles més amb el mateix "problema" (si ho poso en cometes és perquè, obviament, no és un problema eh?), un bon sopar a casa d'un, amb grans embotits d'Osona pel mig.

Anteriorment doncs, algun sopar amb amics (però sense sortir després...de fet, crec que només vaig sortir un any a una mena de carpa-revetlla que ni me'n recordo on era...i no pas per l'alcohol ingerit malpensats). Fins i tot en alguna ocasió vaig "simular" una malaltia (no pas greu, un fort mal de cap o un malestar general) per quedar-me a casa jajajaja.

Però un dels Caps d'Any que recordo més "friky" però alhora més inolvidable que vaig viure va ser farà uns deu anys. Amb una colla d'amics vam anar a passar uns dies a Villardeciervos, un poble a la provínca de Zamora, al bell mig de la Sierra de Culebra, que és el lloc de la Península amb més possibilitat de veure llops. Havíem llogat una furgoneta i durant les campanades estàvem fent "lightspoting" (em sembla que s'escriu així); traduït seria: anàvem voltant per carreteres secundàries amb un potent focus conectat a la furgoneta i mirant a banda i banda de la carretera quins animals trobàvem (recordo que van guanyar cèrvols i guineus).

Com ho vam fer a les 12h? Molt fàcil: havíem anat a comprar raïms; vam parar la furgoneta i la Mercè, una de les amigues que venia, va trucar amb el mòbil a casa seva, a Palamós, el seu pare va posar el telèfon al costat de la tele i vam escoltar les campanades de TV3 a una carretera secundària de Villardeciervos...curiós i per recordar. Després a celebrar-ho a la fonda on ens allotjàvem on els amos ens van deixar estar al bar de la fonda sense problemes (estava tancat, només obert per nosaltres)...molt gran!!!! Us imagineu un lloc on us deixessin el bar obert amb la clau per tancar quan estiguéssiu?

En fi, avui el cap d'Any serà a casona, amb la dona i els meus dos nens...i ben content que estic. Soparem bé, riurem una estona i potser li fem treure fum a la Wii, qui sap!!. I abans del sopar d'avui...toca la Sant Silvestre de Girona...demà us dic com ha anat!!!! Ens veiem l'any vinent!!

1 comentari: