dijous, 2 de desembre del 2010

malsons/terrors nocturns

Malgrat sembli el mateix, un malson o un terror nocturn no és el mateix; el segon és molt més fort, es dona entre 2-3 hores després que el nen s'hagi adormit i quan es dóna aquest episodi el nen acostuma a incorporar-se del llit, comença a cridar, a plorar fort, pot suar, etc... a més de que no es consola ràpid malgrat que el pare o mare s'hi esmerin.

No és fàcil discernir que és una cosa i què l'altra. Aquesta nit, per exemple, l'Oleguer, el meu fill gran, ha tingut un episodi d'aquests. A quarts de dues s'ha aixecat del llit i ha començat a cridar que volia anar a dormir al sofà; donat el perill de que els seus crits despertessin a l'Eudald hem decidit posar-lo al sofà (ja ho vam fer la setmana passada).

És curiós; l'Oleguer diu que té por al llit però no ens sap dir el perquè. Mentre l'he posat al sofà i li anava fent manyagues perquè es calmés una mica i agafés el són (certament no m'ha costat pas massa) he pensat en els malsons que tenia jo de petit. Sobretot tenia un parell de malsons que eren recurrents; us els explico.

Quan era petit anava a fer activitat extraescolar esportiva, i fèiem classes de defensa personal (ja m'explicaràs el que devíem fer essent tant petits). M'enrecordo que un dia ens van passar una pel·lícula d'arts marcials, suposo que de sèrie B essent generosos, en el que hi havia un paio sense braços i sense cames que fulminava la gent amb la mirada... doncs no us podeu pas imaginar les vegades que somniava que em perseguia aquell paio pel carrer.

I ja de més gran (però no gaire) tenia un altre somni, que em passava sovint, i era que passejava despullat i clar, vinga a amagar-me perquè no m'enganxessin...si algú sap interpretar els somnis em podria dir el significat? (només si és bo eh?, si no calleu-vos-ho jejejeje).

Ahhh, i una última coseta, sabeu que havia de fer cada nit abans de posar-me a dormir? (recordo que estic parlant de quan era petit eh?)... doncs ajupir-me a veure si hi havia un toro (un brau) a sota el llit. Si si, us ho podeu ben creure. Suposo que algún cop devia veure alguna "cornada" d'un brau per la tele, perquè si no no m'explico d'on venia aquesta mania.

...això si, sort que tenia el nino de l'Snoopy per abraçar-m'hi...ell em protegia

3 comentaris:

  1. Quina edat té el teu nen? El meu en fa dos aquest mes, i encara no ha tingut cap d'aquestes.

    ResponElimina
  2. 3 anys el gran i un any i mig el petit...així que dormiu bé no? quina enveja jejejee

    ResponElimina
  3. No fa massa que dormim bé, no pensis. El primer any va ser horrible i no va dormir tota la nit fins que va fer un any. Aquest mes ens toca tenir el segon i tornarem a no dormir, som uns massoques. ;)

    Per cert, m'ha encantat retrobar-te en aquest bloc.

    ResponElimina