dissabte, 11 de desembre del 2010

en el fons sóc massa romàntic...

...i potser hauria de ser més pragmàtic perquè 30 milions d'euros per temporada són una picossada. M'estic referint, clar està, al nou patrocini que rebrà el Barça per part d'una fundació anomenada Qatar Foundation.

Puc arribar a entendre que en una situació global econòmica com la que estem vivint per un gestor ha de ser dificil (per no dir impossible) renunciar a una pastarrufa com aquesta...i que, segons el que diuen els directius del Barça, actualment el forat econòmic en forma de deutes que té el club feien inviable refusar una oferta com aquesta.

Però com que jo no sóc gestor del club, i penso, des de la meva ignorància, que es podrien trobar recursos d'altres maneres (venent patrimoni si fes falta) no estic d'acord amb aquesta decisió. Fins ara el Barça era l'únic gran club que no tenia publicitat a la samarreta, bé, tenia la "marca" UNICEF però no rebia diners per això, ans al contrari, i a més trobo que portar el nom de l'organització humanitària a la samarreta era un actiu més.

Si, ja sé, diran que Qatar Foundation no és una marca comercial, que és una entitat sense ànim de lucre que fa projectes humanitaris. Em deixeu que posi aigua al vi? Aquesta fundació la paga el govern qatarí, de fet, la presidenta és la dona de l'emir; segon, no deixa de ser propaganda de Qatar (per cert, diuen que un dels governs més oberts de la zona, però on encara els homosexuals són perseguits i la dona no té els mateixos drets que l'home) i, tercer, si realment tenen 180 milions d'euros per patrocinar el Barça, i ja que és una entitat sense ànim de lucre, perquè no inverteixen tota aquesta morterada en projectes solidaris, i no en fer propaganda?.

En fi, ho sento, sé que peco de romanticisme i que si el Barça no hagués acceptat igual un altre club se n'aprofitaria, però, així com l'Athletic de Bilbao és un dels meus equips preferits per mantenir-se fidel als seus principis, doncs el Barça ara considero que els ha traït una mica. I sabeu què em sembla? Que part d'aquests diners aniran invertits en fitxar a Cesc per un preu desorbitat i a seguir pujant sous a la plantilla...ho sento, ho veig així.

Per cert, dues últimes coses per acabar de buidar el pap: Qatar només ha signat 3 dels 17 punts de la carta dels Drets Humans i...si, sóc dels que considero que s'ha empastifat la samarreta amb aquesta decisió, i que deixem de ser "més que un club" per ser "un club més" (la frase no és meva, però la subscric 100%).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada