dimarts, 23 de novembre del 2010

cafè Le Bistrot

Avui una recomanació: el cafè Le Bistrot de Girona, a la Pujada Sant Domènech 4 de Girona.

Un bitró, o bistrot, és un local típic francès on es serveixen begudes alcohòliques, cafès, formatges...o bé menjars a preus més o menys econòmics (aquesta és la definició de la Wikipèdia). Sembla a ser que aquesta paraula seria un neologisme provinent de Rússia, on una paraula similar a bistrot significa ràpid. Diuen que els soldats francesos participants a les guerres napoleòniques que es van quedar després a viure a França sovint es dirigien als restaurants demanant que els servissin el menjar ràpid, i d'aquí s'hauria adaptat la paraula.

Sigui com sigui si que el local, quan s'hi entra, desprèn un aire clàssic, des de la decoració (austera, amb mobles i rellotges d'època), passant per les rajoles de terra i acabant amb les taules i cadires.Fins i tot les cartes i la lletra impresa en ella denota aquesta atmosfera que volen crear.

Els que venen a l'empresa de viatge de feina (britànics la major part d'ells) els acostumo a dur aquí per sopar. És un lloc on quedar bé, i no deixar-t'hi una morterada en l'intent. Per exemple, ahir dilluns hi vaig anar amb en Michael un company que ve de Newcastle. Per cert, dos detalls abans de seguir: primer, per ser dilluns hi havia força gent (no estem en crisi ja?) i segon, mmmm, a veure, els que heu anat al local sabeu que el cambre que hi ha de toda la vida és gai, doncs ahir en Michael i jo devíem semblar-ho ja que ens va portar a la taula més arraconada i solitària que hi havia.

Bé, seguim. L'especialitat de la casa són, al meu entendre, les amanides i sobretot les pizzes amb pà de pagès, que com bé diu el seu nom és una mena de pizza (tot i que amb barreges força més originals) utilitzant de base una llescota (no ho definiria com a llesca perque sempre sobrepassa el diàmetre del plat). Ahir per exemple vaig menjar una amanida de formatge de cabra de primer (on el formatge de cabra te'l porten ben calentet i desfet per sobre les fulles d'enciam i de canonge) i de segon una pizza de paté amb formatge i botifarra blanca; en Michael va demanar una amanida de cigrons amb botifarra blanca i de segon una pizza de llom rostit amb formatge.

A l'apartat de postres costa decidir-se entre la varietat de sorbets i creps; en Michael va tastar la crep de mel i de nous i jo em vaig decantar per un pastis de xocolata (si si, perfecte per la meva dieta ho sé...però un dia és un dia no?); per cert, el pastís de xocolata contundent i no pas poc tros....aishhhh quina bomba calòrica!!!!

Dos detalls més per acabar: mireu si són catalanistes i de la ceba que la carta només és en català i que tots els vins que tenen a la carta (més d'una vintena) són de Catalunya, ja sigui del Penedès, Empordà, Alella, etc...però no hi aneu a demanar un Rioja. I segon, porten a tal extrem la "decoració d'època" que el compte te'l fan a mà (això si, accepten targetes de crèdit eh? que la pela és la pela).

Per cert, el que dèiem de ser força econòmic: compteu que vam menjar primer, segon, postres, aigua i jo un cafè...i tot plegat ens va costar 20 € per barba, bé, de fet a mi em va costar 40 € que com a bon amfitrió vaig convidar.

4 comentaris:

  1. Totalment d'acord! La propera vegada demana un pastís d'avellanes per postres, per mi és el que més li fa la pols al de xacolata.
    Una altra recomanació de lloc on portar els compis britànics: el Sitrell (a Ballesteries), bé de preu i ben nostrat, pa amb tomata, formatges, embotit i botifarres (de bolets, de senglar, d'espinacs i pinyons...), i bé de preu.

    ResponElimina
  2. PEPITO GRILLO: el buffet lliure de l'esmorzar del passat cap de setmana, els postres d'ahir diluuns... s'acosta el nadal... i la dieta?? i la línia?? i els reptes?? i t'ho dic jo que tinc una corba davantera espectacular!!

    ResponElimina
  3. m'anoto les recomanacions Josep...i si Gemma, he pecat, però demà torno al "tajo" (homenatge al Guadiana que tant vas patir jejejeje)

    ResponElimina
  4. http://www.facebook.com/lebistrotgoirona

    ResponElimina