dissabte, 13 de novembre del 2010

dues setmanes de paciència

Si si, això és el que haurem de tenir. Cada cop que hi ha eleccions és com un deja-vú i després de 24 hores de campanya electoral ja n'estic cansat. Potser perquè no portem un dia de campanya, si no que ja són diversos els mesos que ens porten bombardejant, potser pensant que amb la tàctica de la gota malaia aconseguiran que no creixi la desafecció...no ho crec pas...noto que la gent està molt cansada de tot plegat.

Deixeu-me dir quatre reflexions de coses que han passat fins ara:

1.- temps enrera ja vaig escriure sobre el tema del debat a dos cares entre CIU i PSC...doncs ha passat el que em pensava, uns s'acusen als altres i els altres als uns, però ens hem quedat sense debat cara a cara.

2.- el debat a 6 ja m'imagino com serà: exposició dels programes sense debat... es voldrà encotillar tant tot plegat perquè ningú pugui dir que l'altre ha tingut un tracte de favor i que ha xupat més càmara que acabarà essent un shufflé de debat.

3.- alguna televisió i mitja de comunicació hauria de ser valent i fer un debat entre les llistes parlamentàries, com a mínim entre aquelles que se'ls suposa unes prespectives més o menys llunyanes d'ésser al Parlament (Solidaritat Catalana, Reagrupament, Alternativa de Govern, PlataformaxCatalunya...), potser no caldria la Falange ni la CORI amb la Carmen de Mairena, però alguna veu a les formacions "serioses" que es volen obrir camí, per què no?.

4.- lligat a l'anterior punt, tant de bo alguna d'aquestes formacions "serioses" entrin al Parlament, s'ha d'oxigenar el món polític. Obviament prefereixo que entri Laporta i Carretero que Anglada, si entra la Nebreda no estarà malament, ni que sigui per alegrar la vista (perdoneu el comentari poc polític però estic fart de la cara de la Sánchez Camacho...i ara que ens ha deixat la Marina Llansana...).

5.- sóc molt futbolero, i que hagin passat el partit a dilluns fa que tingui unes dures negociacions amb la meva dona per intentar anar a algun lloc a veure el Barça-Madrid, però només faltaria, crec que els dos esdeveniments són incompatibles el mateix dia, i unes eleccions són, de bon tros, més importants que el Barça-Madrid.

6.- aquesta campanya és la primera campanya 2.0; cal que els partits segueixin omplint la bústia amb papers i papers (i molts d'ells embolicats amb sobres de plàstic)...cal aquesta despesa econòmica i mediambiental? Sempre m'he preguntat si algú canvia el vot en funció del volum de paper que rep a casa.

7.- candidats/es: no cal que aneu petonejant tots els nens que aneu trobant pel camí (ells no voten) ni atxutxant a totes les iaies que aneu trobant al pas (o no voten o voten el que diuen les seves filles)...ahhhh i cuideu-vos la línia, que de tiberis us en fareu un fart aquests dies!!!!

8.- ho sento, malgrat el risc de fer-me pesat, hi haurà més d'un post dedicat a les eleccions, fins i tot us faré una predicció d'aquí a uns dies, i m'hi jugo un pèsol que l'encertaré.

I ara voto per anar a fer el primer cafè del dia...que m'espera una jornada atapeïda com la dels candidats.

3 comentaris:

  1. Jo et puc dir que m'he decantat en base a la propaganda de la bústia de forma inversament proporcional (home, la decissió no ha estat únicament en base a això, està clar!)

    ResponElimina
  2. us heu mirat el programa del "Partit Pirata" promet...de debó

    ResponElimina
  3. Jo cada dia que passa tinc més clar que els meus són els del Partit Pirata.

    ResponElimina