divendres, 12 de novembre del 2010

el cotxe, un article de luxe

Ahir vaig dur el cotxe a revisió, a la dels 40.000km (bé, la vaig allargar fins els 53.000 km, tot sigui dit) però això d'haver de deixar un cotxe durant unes hores mai trobes el moment per fer-ho (el duc a la Toyota de Figueres, visc a Roses i treballo a Girona, per tant, vol dir deixar el cotxe al taller, anar a fer un cafè de dos o tres hores i tornar a recollir-lo...veieu perquè us deia fa uns dies que va bé ser suscriptor de revistes? com a mínim tenia "feina a fer").

Quan vaig pagar la revisió, uns 125 euros, vaig pensar en un comentari que va fer un dia en Carles Torrecilla, economista i professor d'ESADE, que col·labora habitualment als matins a Rac1. Ell va comentar un dia que el fet de tenir cotxe es podia considerar un article de luxe, que sovint (això si, la casuística de la gent és la que és i per mi no funcionaria) la gent s'estalviaria calés anant en taxi o en transport públic..clar, el que us deia, de Roses a Girona en transport públic tindria un greu problema d'horaris...

De totes maneres això m'ha fet reflexionar i aquest matí m'he aixecat amb ganes de fer números. Com a catalanet estalviador (??) m'anoto les despeses que tinc i el concepte de les mateixes, així, puc saber que, en 472 dies que fa que tinc el Toyota Verso (me'l vaig comprar el 27 de juliol de 2009) he gastat:
- 4091.5 € en gas-oil (sempre del barat, res de Premiums ni flautes)
- 453.42 € en les tres revisions obligatòries (als 15000, 30000 i 45000 km)
- 809.55 € en avaries (tenint en compte que en una "només" vaig pagar 300 € de la franquícia ja que l'avaria pujava a 1400 €)
- 1000 € aprox d'assegurança (pago uns 750 €/any...a tot risc, això si)
- 1020 € de parking a Roses

en total.... 7474.47 € (que maco aquest número eh? tots 7 i 4), el que dóna una mitjana de 15.84 € per dia.

S'ha de tenir present que és veritat que jo volto molt amb el cotxe, pel fet de viure a 65 km d'on treballo però aquí també s'hi hauria de comptar les despes de pàrking a Girona o quan vaig a Barcelona, etc... més les despeses de peatge (si si, a Catalunya es veu que paguem mooooolts peatges, fins i tot els de les autopistes)... més el permís de circulació...

o sigui que més de 475 € mensuals se m'esmufen amb el cotxe...per reflexionar no creieu???

Ahhh, i evidentment, encara l'estic pagant eh? hi afegim 300 € mensuals més? ahhhh, i d'aquí a dos mesos màxims tocarà una revisió de les fortes (posem-li....250 € més?).. i canvi de pneumàtics...ahhhh, clar, i alguna multa que ha caigut per unes fotos que uns aparells de color blanc a la carretera em van fer...posem-hi uns 250 € més...

no esteu marejats de tanta xifra? ahhh doncs preneu-vos una biodramina (jo si que m'he marejat)...posem-hi que un paquet val uns 10 €?....

2 comentaris:

  1. Sí noi, no saps l'aliviu que és ara mateix per a la meva butxaca automobilística el viure a Girona i poder anar amb bici a la uni. De Roses és una mica mé complicat, clar... És una guardiola sense fons això de l'auto!

    ResponElimina
  2. has sumat els pneumàtics del "percance" a la rotonda??? diguem que una nit qualsevol tornant de no sé on???

    ResponElimina