dilluns, 29 de novembre del 2010

derrotat

Si, avui em sento una mica així. Vaig prometre'm a mi mateix no fer avui valoracions de les eleccions, ja que el resultat és molt recent i sovint cal mirar-se les coses amb perspectiva per ser més o menys objectiu. Però noi, és que en les últimes hores tot han estat derrotes.

L'última d'elles aquest matí, quan la son i el despertador m'han derrotat i he estat incapaç de llevar-me fins a tres quarts de vuit. I a això li puc sumar la derrota en el partit de bàsquet d'ahir...Però més greu és el que ahir em va ensenyar la gent d'aquest país. Us resumeixo les meves frustacions en els següents punts, a veure si algú li pot trobar explicació:

- com pot ser que el partit que ens porta tot el que decidim al parlament a nivell identitari als tribunals (llegeixi's PP) és ara la tercera força política del país i rep quasi 400.000 vots?

- perquè els partits que han fet de la llengua una croada explicant a les espanyes que el castellà està poc menys que perseguit aquí (PP + C's) treuen més 500.000 vots?

- per què ven tant l'anar en contra de l'immigrant? realment som tant curts tots plegats que encara creiem que els que venen de fora ens foten els diners i la feina?

- que trist que en el meu país hi hagi més de 75.000 persones que voten PxC, amb l'únic discurs que tenen de xenofòbia absoluta. I que hi hagi quasi 2.000 persones que votin la Falange? Quin país que estic deixant als meus fills...

- entenc que calia una alternança de govern, tot i que potser tampoc calia que en Mas guanyés per tanta golejada, més que res perquè ja ens podem anar preparant per veure el nostre territori més trinxat. Sabeu que en pocs anys tindrem un transvassament del Roine + MAT (i potser no només una de sola) + Quart Cinturó...total, suposo que som amos del territori i el podem anar trinxant sense problema no?

- em van fer mal els resultats d'Esquerra; jo vaig ser un dels molts que no els vaig votar quan sempre ho havia fet (ja vaig enviar-los una carta fa quatre anys mostrant el meu malestar per la reedició del tripartit), però dol molt veure com un partit històric s'enfonsa tant...

- i em va fer molt mal que el meu vot no servís perquè Reagrupament entrés al Parlament...que trist veure com després d'uns anys en que des d'Espanya ens ofeguen cada cop més, en que cal que dia rera dia ens anem posant vaselina perquè no ens facin mal (perdó per l'expressió però és com em sento)...després de tot això, només 350.000 vots independentistes (ERC+SI+RCat), enfront de 500.000 espanyolistes...

Però bé, si això és el que vol el país, doncs endavant...no és el país que vull pels meus fills, però no queda altra. Com va dir ahir Joan Carretero, "el país ha deixat clar que vol la via de l'autonomisme", i per tant, ja ens va bé ser una comunitat autònoma més...mentre ens deixin posar la senyera al balcó un dia i potser fer un partit amistòs de futbol cada any contra Honduras o la selecció basca ja tenim la quota d'autoestima coberta no?

Ja sabeu que sóc optimista de mena, i fins i tot un dia com avui treuré una lectura positiva: sabeu que a la demarcació de Girona, si haguéssim sumat els vots independentistes haguéssim tret més vots que el PSC? en fi, qui no es consola és perquè no vol...

Si us plau, Barça, feu que el dia com a mínim acabi una mica millor de com ha començat.

3 comentaris:

  1. No cal que t'explique la cara que se me va quedar quan vaig obrir un sobre que contenia la papereta de PxC. Els de Partit Pirata, CORIs, etc... me'ls esperava i me feien certa gràcia, però PxC??? Molt fort... No nem bé...

    ResponElimina
  2. Si noi, totalment d'acord amb la teva sorpresa i/o perplexitat pels resultats. Aquest és el país que tenim, tu. Les dretes i l'autonomisme són majoria, ho sumis per on ho sumis. És cardat això, quan hi ha vaques magres la gent vota dreta, quan caldria tot el contrari. Però ja es veu que això ho pensem una minoria, ara mateix...

    ResponElimina
  3. però... de debó que us sorpreneu? no us ho esperàveu??? A mi no m'ha sorprès gens... simplement els de dretes sempre vonten, i els d'esquerres, enarvolats per la democràcia, exerceixen el dret de no votar. aleshores passa el que passa!!

    ResponElimina