dimecres, 20 de juliol del 2011

Dukan

L'ésser humà té la tendència a jutjar frívolament tot allò que ens envolta, i som capaços de enaltir, per exemple, una persona i fer-lo baixar al purgatori amb poques hores de diferència. Hi ha tants casos d'això. Passa amb les persones i passa amb les idees. Si a això li afegim que una de les preocupacions de l'individu pot ser el seu pes, ja sigui per questions estètiques o de salut, ja tenim un còctel explosiu: el món de les dietes.

De dietes i de dietistes n'hi ha per triar i remenar. Me'n recordo encara fullejar revistes del cor que comprava la meva mare i aparèixer que tal o qual "famosilla" havia seguit la dieta de la carxofa, o la dieta de la poma, etc...Unes dietes que, dit sigui de passada, eren autènticament una burrada. En els últims temps ha entrat amb força una dieta, anomenada el mètode Dukan. De fet pot ser nova però no ho és tant, es basa en alimentar el cos principalment amb proteïnes (primer exclusivament i després poc a poc combinant-ho amb altres elements) i no donar-li, en canvi, la benzina que normalment utilitza per funcionar: hidrats de carboni, greixos... La raó és senzilla, si al cos no se li aporta "benzina" en forma d'hidrats de carboni, es veurà obligat a agafar-ne de la reserva (els greixos que tenim al cos).

No us explicaré aquí la dieta, potser un altre dia, però jo haig de reconèixer que em vaig llegir un dels llibres que ha publicat el propi autor que ha donat nom a la dieta i mira, em va convèncer a provar-ho. Però sobretot em va convèncer el fet que gent propera a mi ho va provar i li va funcionar; la meva mare, sense anar més lluny, havia fet centenars de sacrificis per perdre res, un parell de kilets que li sobraven (i això li deia el metge per uns desajustos que tenia en els anàlisis)...va ser fer la dieta i mai li havien sortit uns anàlisis tan bons.

La dieta és prou senzilla de seguir, no passes gana, és motivant perquè al principi perds pes ràpidament i després ho segueixes fent més paulatinament.

Últimament, però, tot el que eren lloances són crítiques cap a la dieta. Clar, xoca veure com perds pes sense menjar en principi ni verdura ni fruita (en els primers passos de la dieta) i això pot fer que la gent perdi la noció de com s'ha de seguir la dieta i mengi proteïna en excés. Però bé, si segueixes les directrius de la dieta no crec que hi hagi mancança de res; o més us diria, totes les dietes tenen mancances, està clar. I la dieta que et posarà el dietista que et cobrarà 50 euros per visita també tindrà certes mancances, ja que si no no perderies pes.

En fi, no sóc ningú per recomanar res, simplement que la gent que faci les coses les faci amb seny...jo també tinc una parenta que per fer la dieta només menjava llom embotit durant tot el dia (com a font de proteïna)...i clar, al cap de poques hores va haver d'abandonar la dieta. A mi m'ha anat bé, tot i que no l'he fet estricta, i em va servir per perdre uns pocs quilets...d'aquí a un temps hi tornaré, i apa, poc a poc i bona lletra. I seny.

2 comentaris:

  1. Els que fan tanta dieta hiperproteica que m'expliquin d'aquí uns anys com tenen el fetge...
    Jo vaig estar fent dieta, amb una dietista (que no m'ha cobrat 50 € sinó menys de la meitat) i en 6 mesos vaig perdre 10 kilos. I no era una dieta hiperproteïca, portava una certa dosi de carbohidrats (un dia a la setmana ningú em treia la meva pizza de verduretes), tenies un àpat a la setmana lliure (per mi, solia ser un König)... en el que si era molt estricte era en els greixos, que és el que fa engreixar.
    Qui pensa que per fer dieta només pot menjar fruita i verdura va errat i es cansa aviat, aquest és el problema. Es tracta d'eliminar greixos (fregits, precuinats, bolleria, etc) i vigilar una mica amb els carbohidrats (no menjar un plat de pasta per sopar, per exemple, ni dinar cada dia pasta). En el fons, tots sabem com s'ha de fer dieta, el problema és que els greixos són tant bons!!!
    I ja veus, els 10 kilos perduts aviat els hauré recuperat! jaja, però aquest cop no em sap gens de greu!

    ResponElimina
  2. La parenta de qui parles sóc jo? Ho dic perquè no "només menjava llom embotit durant tot el dia (com a font de proteïna)" sinó que menjava iogurts, formatge fresc, peix, pollastre, etc. I llom en menjava sovint per berenar, tot i que després em vaig passar al pernil de pavo perquè em van dir que el llom no en podia menjar. Però vaja, crec que t'has oblidat de dir una cosa... jo si vaig haver de deixar la dieta va ser perquè tenia els nivells del ferro per terra i la pressió molt baixa... i ningú pot negar que això va ser culpa de la dieta. Encara avui (1 mes i mig més tard) m'estic prenent ferro i gotes per la pressió. Cada cos és diferent i el meu no ho va acceptar, tot i així, bona no és.

    ResponElimina