dimarts, 5 de juliol del 2011

llet freda

El títol del post és literal, avui parlaré de la llet freda, un dels plaers de l'estiu. Hi ha pocs plaers durant l'estiu més grans que el següent: tenir sed, obrir la nevera i beure un got de llet ben freda (he dit pocs plaers, per tant, algún més hi ha, ho sé).

Això si, a mi, de sempre, la llet "blanca" no m'ha agradat; sé que llet blanca és un oxímoron, però m'haureu entès, vull dir la llet sola, sense cola-cao ni nescafé (visca les marques, ja els he fet publicitat gratis). No sé el perquè però és així.

A l'hivern sovint, abans d'anar a dormir em faig una llet calenta amb colacao i als matins a vegades amb nescafé; no és pas matemàtic, igual puc passar setmanes que no provo la llet (i és ben estrany que quan vagi als bars demani tallats o cafès amb llet, sempre el cafè sol passa per davant). Això si, la falta de llet que puc tenir a vegades la supleixo amb escreix amb el consum de derivats: formatges, iogurts...

Ara bé, a l'estiu, poques vegades me'n vaig a dormir sense fer un bon got de llet freda amb cola-cao. Fa temps, vaig fer servir Nesquick, molt millor per desfer-se amb la llet freda que no pas el cola-cao; però aishhh, el gust no és pas el mateix. Per desfer el cola-cao i que no quedin els grumolls cal una bona dosi d'energia al braç i paciència, i quasi mai aconsegueixes l'objectiu. Temps enrera vaig usar una altra tàctica: agafava un got de llet, l'escalfava i hi desfeia suficient cola-cao per un litre de llet, hi afegia després la llet restant del tetrabrick i cap a la nevera (tot dins una ampolla, clar); el problema va ser que un dia la llet devia ser massa calenta quan vaig posar la barreja dins la nevera i es va tallar...vaig agafar tal fàstic que vaig estar uns dies sense provar la llet freda...només uns dies.

Però vet aquí que s'ha inventat la solució definitiva "la bati-jarra", si si, l'artilugi que els de cola-cao han tret aquest estiu juntament amb la seva caixa de 3 kg de cacao en pols. Ho vaig comprar. És la bati-jarra d'en Bob Esponja!!! (però no l'he comprada per això si no per provar si funcionava...sempre tenir nens a casa és una excusa perquè no et mirin estrany al supermercat quan compres segons què). I vaja si funciona. El mecanisme es senzill, poses cola-cao, la llet i ho barreges tot amb un sistema clavat al que tenen les escurridores aquelles d'amanida. Lo bo es que queda totalment desfet (és com si et prenguessis un cacaolat...seguim amb les marques, ja veieu) i que pots guardar aquesta gerra a la nevera i té una petita aixeta al fons (que no degota!!!) per anar agafant la llet...un inventàs vaja.

2 comentaris:

  1. Jaja, que gran! Jo havia pensat en comprar-m'ho només per la bati-jarra, ni que fos per tenir aigua sempre fresca, o per l'orxata... però comprar 3 kg de colacao quan no en prens, em feia més aviat mal. Ara, que si va tant bé, potser em podria acostumar a veure colacao fred!

    ResponElimina
  2. Uf, i no recordeu la Bati-Cao??? era una petita batedora a piles que intentava fer la mateixa cosa. A mi m'encantava! lo que passa és que sempre acabava ben esquitxat! Més tard van sortir altres invents similars al que hi ha aquest any, com la turbo-cao i algun altra que no recordo el nom.
    Que bo el cola-cao fresquet... mmmm

    ResponElimina