divendres, 29 de juliol del 2011

juliol

El mes més estiuenc (en principi) està arribant a la fi, dia 29 ja. Per molta gent avui serà el darrer dia de feina, ja que en aquest país som tant ben parits que tothom es queixa de les aglomeracions però acostuma a fer les vacances a principis d'agost. Epp, no és pas el meu cas, jo, les vacances, si de cas al setembre.

Al que anàvem, s'acaba el mes que típicament, és el més estable de l'any, amb normalment un anticicló d'aquells que es posa damunt les Açores i no el treuen d'allà ni amb aigua calenta. Acostuma també a ser el mes més càlid de l'any i el més sec (o com a mínim un dels més secs). Doncs vet aquí que aquest any tot regirat. Per curiositat acabo de consultar les dades del meteo.cat; a part de les prediccions en aquest portal de meteorologia de la Generalitat hi ha multitud de dades històriques, i sorpresa, sabeu quants litres es van recollir de pluja a Roses (on visc) durant tot el mes de juliol de l'any passat?...0,5 litres!!!!! M'agradarà veure les dades acumulades d'aquest any, hauré d'esperar la setmana que ve perquè ara no tinc temps de mirar les dades dia per dia i sumar-les però, us hi jugueu un pèsol que com a mínim haurà estat 100 vegades més? (50 litres).

És veritat que les dades s'han de mirar en perspectiva i ves a saber què va passar en anys anteriors, no faré ara una defensa de les idees del canvi climàtic tot i que en un dels posts del principi ja mostrava jo el meu convenciment que alguna cosa està passant. No culparé el que passa aquest juliol al canvi climàtic però no em negareu que com a mínim ha estat un mes d'allò més estrany.

Normalment el juliol és el mes que em costa més dormir, i no era estrany que hi haguessin dies que m'aixequés suat...aquest any ni un!!! al contrari, a la matinada un a vegades s'ha d'abrigar amb el llençol.

Pels que treballem no ha estat un mal mes, ni molt menys; tot i que haig de reconèixer que, com que part de la nostra feina és a l'aire lliure, més d'un dia el temps ens ha fet la guitza i hem hagut d'endarrerir calendari o fer mans i mànigues per complir...però què hi farem, el temps és una cosa que, per sort, els homes encara no controlem...de moment.

I, com a mínim, a Roses la gent s'ha banyat igual, la gent quan està de vacances està de vacances. Ara veurem l'agost, algú es juga alguna cosa sobre quin temps farà? Si l'agost normalment és el de les calorades durant el dia i tempestes a mitja tarda...es complirà aquest any? Que bonica és a vegades la incertesa, sobretot pels que seguirem treballant durant tot el mes.

1 comentari:

  1. No seré jo qui em queixi de que aquest estiu no estigui fent calor... a mi em va de perles! Això si, algun dia de sol per poder anar a la platja també m'agradaria, que m'he comprat un bikini expressament per aquest any, i el vull fer servir!

    ResponElimina