dissabte, 20 d’agost del 2011

amb l'esglèsia hem topat

Aquests dies els catòlics estan de cel·lebració, i de les grosses. Ni més ni menys tenen el seu màxim gurú a Madrid i amb ell milers i milers de joves vinguts d'arreu del món per a cel·lebrar les Jornades Mundials de la Joventut. Quan es parla de religió les opinions solen ser força radicals ja sigui a favor o en contra. Jo, que ningú se m'enfadi, i com faig sempre, simplement donaré la meva opinió sobre la visita papal des de diferents punts de vista.

Turístic. No hi ha dubte que és un èxit. Com molta gent ha dit en els mitjans, aquesta visita porta darrera seu certs beneficis tant des del punt de vista econòmic (després en parlarem) com des del punt de vista d'imatge de la ciutat de Madrid al món.

Religiós/fe. Bé, aquí és dificil opinar objectivament. No sóc creient, i cada cop menys, per tant, em miro la doctrina des de la distància. Obviament puc entendre que per a un seguidor de la doctrina catòlica, tenir el màxim exponent a prop ha de ser un fetr sublim. A mi no em fa ni fred ni calor. S'ha de respectar l'Església, però ella també ha de respectar la gent que no és creient i aquí si que la cosa patina. Fixeu-vos, no em refereixo ni a casos de pederàstia ni a moments en la història en la que l'Església ha jugat papers foscos, no; em refereixo a que cada discurs que fan és un discurs de la por contra la falta de fè, contra la laicicitat de la població, etc.

Per un moment feu el següent exercici. Tanqueu els ulls, escolteu un discurs del Papa, i imagineu que no és ell si no un "xarlatan" qualsevol...no faria por un discurs on es parla que s'ha d'evangelitzar la societat, on s'ha de perseguir l'abortament o l'eutanàsia, que els matrimonis entre homosexuals són antinaturals o que qui segueix els preceptes religiosos cristians tindrà un lloc al cel al costat del Sant Pare?

Econòmic. Ho sento, no em crec que els números surtin. Durant els dies previs han dit que el cost de la visita era d'uns 50 milions però els ingressos que se'n derivarien superarien x2 aquestes despeses. Ara ja he sentit veus que diuen que això és així...però que costarà demostrar-ho pq és molt dificil quantificar-ho... ejem...aixecada de camisa? Dubto que surtin els comptes si és que resulta que l'impacte positiu ve a partir del que gasten els milers de pelegrins i resulta que molts d'elles tenen viatges en transport públic gratuïts i descomptes en allotjaments i menjar.

Ahhh, i ja la rematada la vaig sentir ahir en unes notícies on deien que la família real havia fins i tot escurçat les vacances per poder rebre al Sant Pare...pobrets, quin gran sacrifici. Espero que Benet XVI els hi ho tingui en compte i s'hagin guanyat un tros de cel... monarquia borbònica i alta jerarquia eclesiàstica ("dios los cria y ellos se juntan?")

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada