dilluns, 15 d’agost del 2011

dates

La ment de l'ésser humà és curiosa, o com a mínim la meva ho és. I no crec pas ser més estrany que tu, que m'estàs llegint. Hi ha molta gent que associa, per exemple, una cançó, a un fet puntual o a una persona amb la que va viure alguna cosa especial tot escoltant aquella cançó. A mi, com a tothom, alguna cosa similar m'ha passat però, i per això el títol del post d'avui, sobretot associo dates amb fets habituals que devia fer aquella data en anys passats.

Posem uns quants exemples de dates "estiuenques". Per mi, l'estiu pràcticament comença amb Sant Joan. La Revetlla és com el punt de sortida de l'estiu; i no pas perquè en les revetlles hagi fet grans festes ni molt menys, sinó pq habitualment fa uns anys fèiem sopar de colla i en els darrers anys amb alguna parella amiga nostra. Depèn de l'any. Però és com el tret de sortida oficial de l'estiu. A més, durant molts anys a la meva vida he estat lligat al món acadèmic o bé al món de l'esplai, i més o menys Sant Joan significava acabar exàmens o bé ultimar les reunions per començar el casal d'estiu.

Després tindríem a mitjans de juliol, festa major de Quart; tants anys lligat a aquesta festa que és normal que encara quan arriben les dates recordi que el divendres de festa major feia tal cosa, o que dissabte acostumava a fer allò altre... records, sempre records.

El darrer dia de juliol i primer d'agost de sempre ha estat l'equador de l'estiu; portàvem més o menys mes i mig i ens quedava mes i mig més (això pels optimistes que considerem l'estiu des de la segona quinzena de juny a la primer de setembre. Pels que pensen que l'estiu només és juliol i agost també poden prendre la mateixa referència.

La següent data seria un dia tal com avui, 15 d'agost. Com que ja es començava a acostar el setembre aquesta era la data màgica per començar a estudiar de cares als exàmens de setembre. A veure, cal reconèixer que durant la meva etapa de EGB, BUP i COU els estius sempre els vaig tenir "nets" però en començar la carrera la cosa va canviar. Sempre tenia alguna assignatura que em feia la punyeta, ja siguin Mates, Quimica inorgànica o orgànica, Instrumentació Bioquímica... Ara les coses han canviat i les segones convocatòries són properes a la realització del primer examen, però abans no, hi havia setembre. I el 15 d'agost era la data d'inici de l'sprint final... alguns anys havia estat suficient, d'altres no.

Avui no comença el compte enrera de res, però el meu cap segueix pensant en que fa uns anys si que ho era. Avui és diferent; avui serà un dia per veure un bon amic que té una cursa de natació en aigues obertes aquí a Roses, un dia per potser anar a la platja i per passar-lo en família...amb un ull posat al e-mail que a la resta d'Europa no és festa i m'hi jugo un pèsol que no se'n recorden i algun e-mail relativament important i urgent de la resta de sucursals de l'empresa m'arriba.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada