dijous, 24 de febrer del 2011

i2L Research Ltd

Avui dedicarem el post a això que veieu al títol: i2L Research Ltd; és l'empresa on treballo, al Parc Cientific i Tecnològic de la UdG. Per què avui parlo de "feina"? Primer: perquè és qui em paga; segon: per petició de l'Àlex, en Txapulin, un dels lectors més assidus del bloc; i tercer: aprofitant que el cap de l'empresa és aquí i ahir vam estar fent gestions junts (igual demà parlo d'ell).

i2L Research Ltd és una empresa que es dedica a fer proves d'eficàcia d'insecticides, larvicides, muliscides, (biocides vaja) i repelents. Ni fabriquem ni som competència de les empreses que es dediquen a l'estermini de plagues, sinó que el que fem és fer proves de camp o laboratori (a Girona de moment de camp) per provar l'eficàcia dels productes que les empreses químiques fabricants necessiten fer abans de comercialitzar els seus productes.

La seu central de l'empresa és a Cardiff i té sucursals a Newcastle, a la República Txeca (no poso el lloc exacte perquè la ciutat té un nom compost i amb moltes consonants...i no me'l sé de memòria) i des del juliol de l'any passat a Girona. No és una empresa massa gran, de moment, a Girona som 2 treballadors (jo a temps complet i la Silvia a temps parcial), a la República Txeca 3, a Newcastle 6 i a la seu central 9, però l'increment de feina esperat pel futur proper (si si, hi ha crisi però sembla que ens ve força feina) sembla a ser que ens portarà a crèixer.

Vaig visitar la seu central l'octubre passat; un edifici cuco, en un parc científic diferent al nostre, a Cardiff cada empresa està en un edifici. I allà tenen de tot, sales de cria de bitxets (per als qui faci fàstic les paneroles penseu que allà tenen 2 habitacions on només es dediquen a criar aquests bitxets jejeje), un laboratori, despatxos, sales amb màquines especials per provar insecticides amb esprai, etc...

I com va anar a petar l'empresa aquí i jo a dins? Doncs des del grup de recerca de la UdG on hi era jo fins el setembre passat ja s'hi havia col·laborat algun cop; en Peter, el cap, un dia va adreçar un mail al meu director de tesi, en Crisanto, dient que tenien una plaça (tipus beca) per anar a Newcastle a fer una estada de 7 mesos i que després estudiarien la possibilitat d'establir-se al Parc de Girona. Ja que se m'acabava el contracte a la Universitat i veia això com una possible sortida, després de parlar-ne amb la dona i que ella m'animés a fer-ho vaig contactar amb ells i començar a preparar-me per marxar al juliol passat i durant 7 mesos.

El fet de tenir dos nens petits i que la combinació d'horaris de vol + feina feia que pogués venir a Girona de dissabte tarda a diumenge migdia va fer que intentés negociar amb ells el fet de poder treballar per exemple dues setmanes seguides i després tenir 4 dies de festa, etc... Total que en mig de les negociacions em van dir que ja havien trobat un altre candidat (xofffffffff, galleda d'aigua freda)...però a l'endemà van dir que miréssim d'establir-nos al Parc i que si jo volia portar la sucursal que endavant... I aquí em teniu, fent de tot, d'administratiu, de treballador de camp, de "cap" de la sucursal, de treballador de la neteja ja que el despatx s'ha d'anar netejant, de "noi dels cafès", de comercial...del que faci falta.

Casualitats de la vida; reconec que vaig tenir molta sort en que em proposessin aquesta feina però suposo que has d'estar en el lloc X en el moment Y...i treballar-t'ho una mica perquè si no haguessin vist la meva voluntat de voler treballar en l'empresa (anant 7 mesos a Newcastle) n'estic segur que no m'haguessin proposat estar on estic. 

3 comentaris:

  1. Caram, mai hauria imaginat que existís una empresa dedicada a una cosa tant específica.

    ResponElimina
  2. em mola la teva faceta de secretària-dona de la neteja-chico-para-todo...
    Com sou l'única empresa amb perspectives de crexiement malgrat la crisi... aniré preparant un curriper enviar-te'l!!!
    petons

    ResponElimina
  3. Ei! Gràcies per satisfer la meva curiositat!

    Ets un valent per acceptar passar set mesos a fora, lluny de la teva família. Per sort et va sortir encara millor.

    A la pròxima et toca explicar com és que vius a Roses, tenint casa a Quart, podries estar molt a prop de la feina, no?

    ResponElimina