dilluns, 21 de febrer del 2011

els reptes que venen

De tant en tant vaig posant per aquí els reptes (esportius) que un mateix s'ha fixat de complir en el futur. Us confesso que la meva idea inicial era (i encara és) fer un bloc específicament d'aquests reptes esportius i anar penjant informació dels meus entrenaments, material que faig servir, resultats de les curses/reptes, etc... No descarto fer-ho (realment sóc  molt tossut), però ara per ara portar un bloc actualitzat a diari ja és prou "lligat" com per crear-ne un altre.

Si m'aneu llegint sabreu que la setmana passada vaig completar la primera cursa de 10 mil...i les sensacions/resultats van ser prou bons tenint en compte les meves previsions inicials. I clar, si parlem de reptes vol dir no acomodar-se mai i un cop n'assoleixes un possar-te'n un de nou. El que m'he posat ara és doble, una carrera de 10 mil i una mitja marató.

Ep, coses sèries eh? A veure, no sempre s'ha de còrrer buscant fer una bona marca. Quan em plantejo fer una mitja marató per primer cop és per acabar-la, no per anar a buscar una marca. I això penso fer el 8 de maig (o com a mínim això és el que, a dia d'avui, vull fer). Per aconseguir-ho segueixo un pla d'entrenament que té en compte diversos aspectes meus i de la propia cursa que vull fer; aquest pla em porta a entrenar 4 dies per setmana.

Bé, no seria correcte l'afirmació d'entrenar 4 dies per setmana, millor seria dir còrrer 4 dies per setmana, dels altres tres dies un el faré servir per descansar completament i els altres dos faré algun altre tipus d'entrenament (natació, rem, peses, etc...).. Tot per fer que el meu cos s'acostumi a l'esforç, perquè s'acostumi a cremar calories més eficientment i, al mateix temps, em vagi fent perdre aquests kilos que encara em sobren (eiiii, i això que n'he perdut una vintena en dos anys eh?).

La regla de tres és fàcil, a més pes, més pateixen les articulacions quan corro ja que han de  suportar més kilos, i per tant, més patiran els meus genolls i el meu Aquiles, ja lesionat de manera "crònica". Tinc dos mesos i mig per preparar-me per la mitja marató de Girona, segons el planning que segueixo, podria fer aquells 21 km a 5'30" el km...ja hi firmo ara mateix. A mig camí d'aquella data tinc una nova cursa de 10 km, el 3 d'abril, a Girona també...i en aquesta ja haig de baixar, espero, de 5' el km...tot és posar-s'hi.

Doncs apa, queden escrits aquests reptes, ara, si no els aconsegueixo, ja m'ho podeu retreure...però no us hi jugueu res en contra meu eh? ho dic per vosaltres, perquè perderíeu l'aposta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada