dimarts, 19 d’abril del 2011

viva los mossuuuuus

Aquest títol que acabeu de llegir està basat en el que deia un amic meu quan veia algun Mosso d'Esquadra. I és que avui parlaré d'ells per una noticia que vaig veure ahir i que no em va acabar de fer el pes.

Vagi per endavant que tinc alguns amics Mossos i que, per sobre de tot, valoro molt la seva feina. De fet, en una societat com la nostra on el trencament de les regles de conviència és constant, cal la figura d'una policia que vetlli per tot plegat. I, què voleu que us digui, sóc dels que prefereixo cent vegades més els mossos d'Esquadra com a cos policial aquí que no pas altres cossos com, per exemple, la Guàrdia Civil.

Però com és habitual, sempre hi ha un "però", i aquest es va produir ahir. Justament ahir va ser el dia de presentació d'unes noves armes i del desplegament que faran per si dimecres Canaletes s'omple de vàndals aprofitant la marea de culers si passa el que ha de passar a Mestalla. Un detall abans de seguir: vaig sentir unes declaracions que deien que aquestes armes eran ultima tecnologia, que permetien una precisió màxima a més de 100 metres de distància i que s'havien utilitzat al Vietnam...però d'això no fa més de 40 anys? última tecnologia? bé, és igual, deixem-ho.

El que volia comentar fou la intervenció del sr. Sergi Pla, mosso responsable d'operacions especials. Davant les càmeres va explicar el funcionament d'aquestes noves armes que es veu que disparen una mena de projectils de cautxú o similar que són capaces d'adormir la zona del cos impactada i immobilitar-la durant uns pocs minuts (a part de deixar un morat per una setmana). Fins aquí res a dir. Ara bé, després va dir que si per alguna cosa no s'adormia la zona es seguiria disparantls vegades que fes falta...i no em va agradar gens el somriure cínic que va mostrar sota el nas...vaja, que em va recordar més a un dolent d'una pel·lícula de Clint Eastwood que no pas un cap dels Mossos d'Esquadra.

Tolerància 0 contra els vàndals, això sempre. Segurament els antics responsables polítics dels Mossos en els darrers anys de tripartit van fer coses molt i molt dubtoses (de fet, tenien els mossos ben emprenyats) però em va fa una mica de por que ara s'hagi instal·lat la cultura de la porra...en fi, segurament en faig un gra massa, serà la influència del conseller Puig de Polònia?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada