diumenge, 17 d’abril del 2011

canvi de vida

Si us fieu del títol del post igual us penseu ves a saber què, la cosa és més senzilla, ahir ens va arribar el rentavaixelles (rentaplats) a casa. I d'això n'hi ha per tant? doncs, tot és qüestió de gustos.

Pel que diré ara no em tracteu de sonat, si us plau...però a mi m'agrada rentar els plats. Si si, de les "feines domèstiques" aquesta és la que menys ràbia em fa, fins i tot podríem dir que m'agrada. Bé, de fet, no m'agrada rentar els plats en si sinó el que m'agrada és tenir els fogons, pica, etc...bruts i plens de cassoles, paelles, plats...i, en 15 minuts, que estigui tot net. La sensació m'agrada.

La gent que té rentaplats diu que es gasta menys aigua...mmm no sé, s'hauria de mirar exhaustivament. Jo crec que depèn molt de com un renti els plats. Sé que hi ha gent que té tota l'estona l'aixeta oberta mentre van rentant els plats, i clar, la quantitat d'aigua que es malgasta és prou considerable. Jo no ho faig així. Omplo la pica amb aigua i detergent, fregador també amb detergent bi vaig rentant. Després, un cop ensabonat tot és hora d'esbandir, us asseguro que no es gasta massa aigua.

En canvi, si es vol que quedi net amb els rentaplats abans de posar els estris a dins l'electrodomèstic has d'esbandir els plats, per tant, ja es comença a gastar aigua per aquí, a més s'ha de comptar l'energia d'escalfar l'aigua, etc...no sé, no em convenç això del rentaplats. A més, crec que t'obliga a tenir més estris de cuina, que passa si tens només un parell de cassoles, un parell més de paelles...si ho embruts per dinar però no poses el rentaplats llavors perquè aquest és ple, què passarà a l'hora de sopar? que ho hauràs d'acabar rentant a mà.

Doncs res, un debat de Banda Ampla. Rentaplats si? Rentaplats no? Que tothom opini. Jo ja ho he fet...no m'agrada el rentaplats, però ara en tinc un...per tant, serà qüestió de fer-m'hi amic, que ja se sap, amb aquests artilugis millor ser-ne amic, no sigui que un dia es revoltin i sembli la rebelió de les màquines.

1 comentari:

  1. Jo no n'havia tingut mai... fins fa dos anys. Els meus pares no en tenen, no en teníem al pis de Girona i dels tres que hem estat a Cambridge, només n'hi a al que estem ara.

    Jo vaig variant. Hi ha dies que, si no hi ha massa coses, rento a mà, però quan s'acumulen o estan molt brutes o greixoses, al rentaplats. Respecte a l'ecologia, el meu rentaplats gasta 15 litres per rentada i les coses surten netes. Jo no tinc clar que jo a mà en gasti menys...

    ResponElimina