diumenge, 10 d’abril del 2011

en quin món viviu?

Hi ha notícies que m'indignen tant, actuacions que em posen tant de mala llet, que prefereixo que passin un parell de dies per fer-ne les reflexions a veure si així el grau de cabreig se'm baixa una mica i no dic (escric) coses que me'n pugui penedir.

La notíca crec que es produïa dijous. Resulta que al parlament Europeu es votava una resolució que volia fer que els europarlamentaris no volessin en primera classe o preferent i passessin a clase turística en vols de menys 3-4 hores (ara no recordo ben bé la xifra) i van negar-se també a congelar-se el sou. Això havia de permetre que les despeses ordinàries de l'Europarlament baixessin una quantitat significativa i, a més, que punyeta, estem en temps de crisi i tothom ha de fer sacrificis no?

Sacrificis? Bé, no estaríem parlant ni de l'ofici més dur ni del més mal retribuït. El sou volta els 7000-8000 euros mensuals (dietes apart) per una jornada laboral de dilluns a dijous. D'acord que potser aguantar determinades sessions parlamentàries ha de ser durillo però precisament per això se'ls hauria d'exigir una mica de coherència i respecte al que representen a l'hora de votar. No oblidem que va ser a partir del nostre vot que ara ells tenen la potestat de decidir determinades coses. Quan els que vam donar el vot per ells estem passant una situació econòmica com la que ens toca viure hi ha accions dels que ens representen que no s'haurien de donar mai, que són vergonyants. Recordo, un cop més, que en els vols superiors a 4 hores podrien seguir viatjant en business i que el sou no se'ls baixa, si no que se'ls congela.

Però el que ja fa que hagi de qualificar de pocavergonyes els que van votar en contra de la resolució és l'excusa que han donat: o que bé no era el lloc per discutir-ho (i on serà, al bar de sota de casa meva?) o bé que s'havien confós en el sentit de vot...i jo ara va i m'ho crec. L-A-M-E-N-T-A-B-L-E. ´

Però com que no em resigno a posar-los tots al mateix sac vull recordar que alguns eurodiputats van votar a favor de rebaixar-se els privilegis: en Tremosa (CIU), Romeva (IV) i Junqueras (ERC) i una diputada del PP balear. I com que jo vaig votar en Junqueras, doncs mira, no em sento tan estafat...(només una mica).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada