dissabte, 25 de juny del 2011

pes d'inflexió

Hi ha moments en la vida en la que, perquè si, fas un canvi de xip, un canvi de mentalitat, i vas per un camí diferent al que estaves portant fins llavors. I això és el que em va passar ahir va fer just 3 anys.

Jo mai he sigut una persona prima, al contrari. Quan jugava a bàsquet regularment feies, com a mínim, 3 entrenos per setmana + el partit per tant ja eren 4 dies d'activitat a la setmana. Un cop vaig deixar la pràctica esportiva, però, poc a poc vaig anar guanyant pes. Fa uns 5 anys vaig anar amb una dietista i més o menys ho vam controlar durant un temps, algun cop també havia començat a practicar esport per tornar a activar el cos, però durava tres dies...

Fa 3 anys, per Sant Joan, em vaig pesar a la bàscula de casa i ja vaig dir prou...la pobra va marcar 116 kg. Dic la pobra perquè aguntar tal pes...per això aquell dia va ser, per mi, el pes d'inflexió, el punt d'inflexió vaja.

Vaig intentar (i aconseguir) canviar alguns hàbits alimentaris; allò típic vaja: reduir consum de pa, eliminar bolleria i sucres tan com fos possible, etc...però això si, sense privar-me de la meva pizza de dissabte; tampoc era qüestió de passar-nos.

Amb el tema esport també vaig canviar i vaig agafar l'hàbit de ser més constant, vaig començar a agafar "gustillo" a una cosa que abans odiava que era còrrer, em vaig comprar unes esportives adequades, em vaig començar a informar de com fer-ho bé, etc... Amb l'esport si, però, que he tingut mala sort (si és que existeix la mala sort) i és que diferents lesions m'han anat apartant durant un temps de la pràctica esportiva. Ara, sense anar més lluny, fa més d'un mes que no faig res d'esport; una lesió al genoll m'ho està impedint (menys mal que dilluns toca anar al metge amb les proves que em va manar de fer)...i no sabeu el que trobo a faltar tornar a còrrer.

Sigui com sigui elcanvi d'hàbits va tenir efecte, i al cap d'un any el pes havia baixat a 108, i al cap d'un any més a 101. Si, ho sé, encara és un pes excessiu però com a mínim anava baixant i a més d'una manera constant. Ara mateix estic vorejant els 91, 25 menys que fa 3 anys. Dic vorejant perquè no m'he pogut pesar amb la bàscula que tinc a Quart; això si, cada dia em peso amb la plataforma de la Wii. Amb aquesta consola no hi he jugat quasi mai, però pesar-m'hi, tots els dies. Haig de reconèixer que en les dues/tres últimes setmanes m'he deixat una mica i segons la Wii he guanyat un kilet i mig....cap problema, tornaré a fer bondat i si aviat puc tornar a fer esport us garanteixo que pel Sant Joan de l'any que ve vorejaré els 80...i aqui em pararé...suposo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada