dimarts, 28 de juny del 2011

tendinitis

Vet aquí el veredicte de la meva lesió al genoll. En principi un alleugeriment, dic en principi, perquè fins que una lesió no es curi sempre és una lesió.

Ahir tenia cita amb el doctor; uns instants abans havia anat a recollir la ressonància magnètica que m'havien fet fa uns quinze dies. No em vaig poder estar i mentre era a la sala d'espera vaig llegir l'informe. Ho deia clar: "tendinitis del rotuliano anterior" (estava en castellà, si; serà que sembla més important un informe escrit en castellà?). Amb l'informe, escuet, s'hi acompanyava un DVD amb imatges. També duia amb mi les radiografies, però aquestes ja les havia revisades a casa i no hi havia vist res d'estrany: no és que sigui un entès en interpretacions de les radiografies però com que em van fer raigs X als dos genolls, comparant, no es veia cap anomalia.

Un copo dins la consulta del dr. León el primer que va fer va ser mirar radiografies mentre anava carregant-se el DVD amb les imatges de la ressonància al seu portàtil. Després de comprobar que, efectivament, a nivell ossi tot estava correcte, ens vam posar a veure les imatges. Parlo amb primera persona del plural perquè molt amablement va girar el portàtil perquè els dos veiéssim les imatges. Evidentment ell anava comentant el que veia i jo anava assentint amb el cap com si hi entengués alguna cosa; una cosa que m'agrada d'aquest metge és que se li nota passió en la seva feina, i et va explicant les coses com per fer-te partícep d'allò.

Quan va emetre el seu veredicte va "comprovar-ho" amb l'informe (no l'havia llegit, intueixo que expressament, fins llavors). L'únic punt de conflicte és que ell creu que la tendinitis és del quadriceps, és a dir, una inflamació del tendó que uneix el fèmur amb la ròtula, amb el genoll. Aquesta inflamació, fins i tot, com que fa temps que l'arrossego, estava començant a produir una calcificació.

Tractament: estiraments + estiraments + estiraments + sessions de fisioteràpia (15, a 3 per setmana) fent sobretot massatges + electroestimulació...ahhh i un antiinflamatori...i res de còrrer com a mínim fins d'aquí a 6 setmanes que hagi de tornar a veure el doctor.

6 setmanes!!!! això vol dir afegir un mes i mig més a la meva inactivitat, ja que em va dir que d'esport no fes res...al que jo li vaig dir: res de res? Bé, natació, això si que ho pots fer, em va dir; però ni còrrer, ni bici, ni tennis...doncs res, farem bondat i ens dedicarem a nedar...perquè un mes i mig més sense esport no l'aguanto!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada